Eerste week.. Melbs, GOR en Grampians - Reisverslag uit Melbourne, Australië van eva2australie - WaarBenJij.nu Eerste week.. Melbs, GOR en Grampians - Reisverslag uit Melbourne, Australië van eva2australie - WaarBenJij.nu

Eerste week.. Melbs, GOR en Grampians

Blijf op de hoogte en volg

14 Januari 2016 | Australië, Melbourne

Na lang aandringen door bepaalde personen (ja jij mam ;) ) is hier dan toch mijn blog. Ook natuurlijk omdat ik het leuk vind om jullie alles te vertellen want wat is het hier fantastisch!! Er is ondertussen alweer een week voorbij maar na alles wat ik al gezien en gedaan heb voelt het als een maand. Ik heb nog maar 15 min voordat de tijd van mijn computer in de bibliotheek hier verloopt dus ik hou het maar bij de highlights!

Vrienden maken gaat hier net zo makkelijk als iedereen van tevoren zei. Ik vind het echt fantastisch hoe je het ene moment alleen zit te eten en het andere met 2 mensen op pad gaat die weer iemand kent, die weer iemand kent enz. De eerste dagen in Melbourne waren juist hierdoor ook zo leuk! De leukste dingen die ik hier gedaan heb zijn mijn eerste ozzie strand bbq bij St. Kilda met een groep vanuit het hostel. De zonsondergang is hier prachtig en tijdens het eten besloten een aantal zwervers een soort strand rave te houden waarbij ze als idioten rond sprongen, het was hilarisch!
Ook is de stad zelf echt heel goed bevallen. Melbourne is een beetje alternatief en grungy met veel graffity en kleine barretjes in achteraf gelegen steegjes. Er heerst hier echt een heerlijke relaxte vibe waarbij alles kan en mag.

Na drie dagen Melbourne is mijn eerste echte roadtrip begonnen en wat voor een!! Mijn reisgenootjes hierbij waren Iris die ik via facebook heb leren kennen en 2 vrienden van haar. Na enig overleg hoe we dit aan gingen pakken besloten we dat we geen extra tent nodig hadden. Twee mensen gingen in de auto slapen en 2 in een 1-persoonstent want dat zou toch wel passen. Eenmaal opgezet was de eenpersoonstent eerder een doodskist dan een tent wat uiteraard voor hilarische taferelen zorgde.
De Great Ocean Road zelf was prachtig maar door alle toeristen kreeg je niet het autenthieke gevoel. Dit des te meer in de Grampians!! Wat een fantastische plek is dat. Kamperen tussen de bomen en onder de vallende sterren met niemand om je heen, precies hoe ik het had voorgesteld. Wat verder ook echt gaaf was is het zwemmen onder gigantische watervallen en het hiken door de bergen. Wel een reminder is dat hiken met een kater absoluut geen goed idee is ;).

Ik moet nu helaas stoppen want mijn minuten zijn op. Vanavond naar Sydney voor de rest van het avontuur!!

  • 15 Januari 2016 - 19:24

    Sandra:

    Hi Eef,

    Wij zijn ontzettend trots op je; trots op hoe hard je hiervoor gewerkt hebt, trots dat je het helemaal alleen doet en trots dat je TOCH een blog schrijft :)
    Het klinkt allemaal fantastisch, heerlijk dat je ons op de hoogte houdt!!

    Dikke kus van ons allemaal

  • 16 Januari 2016 - 13:09

    Nicole :

    Ooo eef! Wat heb je al veel ondernomen! En wat een geweldige ervaring die roadtrip! Heerlijk!
    Heel veel lachen en genieten jij! En dont worry, de wedstrijd is zoals gewoonlijk weer eens afgelast wegens een drupje regen..... geniet van deze informatie haha


  • 16 Januari 2016 - 20:23

    Marjolijne:

    He Eef, gaaf dat je droomreis ook echt een droom lijkt te zijn.
    Houd ons op de hoogte want we leven (graag) met je mee!
    X Marjolijne

  • 17 Januari 2016 - 09:06

    Marina:

    Hoi Eefje je verslag leest lekker weg en zo blijf ik op de hoogte van je avonturen.Geweldig hoor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 09 Jan. 2016
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 1155

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 16 April 2016

Australie en Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: